Posted on: יולי 20, 2014 Posted by: mishel Comments: 0

head hunting

 

כולם מכירים את הנוהל הידוע של חברות ההשמה ומשאבי האנוש – שולחים קורות חיים, וחברות אלו אמורות למצוא לכם עבודה על פי הכישורים והדרישות שלכם. מה שלא כולם יודעים, היא כי קיימת שיטת גיוס אחרת, הנקראת צייד ראשים.

 

כאשר אנו מחפשים עבודה, בדרך כלל נפנה לחברות ההשמה, זאת גם בעיקר אם אין לנו כיוון כללי אליו אנו מעוניינים לפנות. חברות ההשמה, מתמחות במגוון תחומים ויודעות לכוון אותנו לתחום ולמקום העבודה המשתלם ביותר. אחרים, ישלחו קורות חיים ישירות לחברה מסוימת או ייעזרו באתרי הדרושים השונים.

 

חברות הגיוס ההשמה מתמחות בשיטות גיוס נוספות – כמו למשל זו הנקראת head hunting. head hunting, הנקרא בעברית צייד ראשים ונחשבת למעין "מסלול שקט", הינה שיטת גיוס ייחודית ונעשית בעיקר לגיוס של מנהלים ומומחים בכירים.

 

מטרת השיטה היא תהליך איתור מועמדים שדווקא אינם מחפשים עבודה. נשמע מצחיק? ובכן, לא תמיד חברות שמחפשות עובדים מוצאות את האנשים הראויים לה, ולעתים יש צורך לפנות לשיטה זו על מנת "למשוך" אליה את העובדים הראויים, אותם אלו שפעמים רבות דווקא מחזיקים במשרה מסודרת.

 

כיצד תהליך head hunting נעשה?

 

לשם העיקרון, לעתים חברות יהיו מעוניינות להגיע למועמד מסוים ספציפי, או מועמדים מארגונים מסוימים העונים על דרישותיהן. התהליך כולל חיפוש, בו מצביעים על כמה מועמדים רלוונטיים בהם בסופו של דבר בוחרים במי להתמקד, מצד המגייס כמובן.

 

לאחר תהליך זה ב  – head hunting, מתבצעת פנייה למועמד על ידי חברת ההשמה או לעתים גם ישירות על ידי החברה המגייסת. ההבטחה היא כי בתום תהליך ה – head hunting, העובד יצטרף לחברה תוך כדי שתהליך הכניסה שלו נעשית בדיסקרטיות מוחלטת מול החברה בה הוא כרגע עובד ועתיד לעזוב באם הוא מעוניין בכך.

 

תהליך זה מתמקד בכמה מאפיינים על מנת שהתוצאות יהיו מוצלחות ואיכותיות, כמו למשל דגש על הבנה מעמידה ומדויקת של שני הצדדים, השגת מידע אמין ומעמיק על מנת לקבל החלטות מושכלות, ויכולת עבודת תחקור, סריקה ואיתור בצורה הנכונה ביותר. דגש חשוב מאוד, אם לא יותר מאחרים, הוא שמירה חסרת פשרות על דיסקרטיות המועמד, שכן לא נפגע במשרתו הנוכחית בטרם עת.

 

את תהליך ה – head hunting, נראה בדרך כלל בחברות גדולות ובינלאומיות אשר נמצאות בשיתוף פעולה מתמיד עם חברות ההשמה המתמחות בכך. יש לציין כי לא כל חברת השמה מתמחה בשיטת ה –  head hunting.

 

Leave a Comment