Posted on: דצמבר 8, 2013 Posted by: mishel Comments: 0

כל בית עסק צריך שיווק

יש הרבה דרכים לעשות שיווק באינטרנט לעסק, אבל יש רק כמה דרכים שעובדות. לכל שיטה העלויות שלה והיקף עבודה אחר, אך העיקר להשקיע בזו שתניף את העסק כמה שיותר גבוה.

שיווק הוא הדרך היחידה שבה עסק יכול להשיג חשיפה. בלעדי החשיפה, אין לו שום סיכוי להצליח, שלא לדבר על לשרוד. יש הרבה דרכים לשווק את העסק, אבל יש רק כמה שבאמת עובדות. לכל שיטה יש את העלויות שלה והיקף עבודה אחר, אבל חשוב שכל עסק יבחר את הדרכים שמתאימות לו וישקיע בזו שתניף אותו הכי גבוה.

שיטות לשיווק אינטרנטי

כמובן שאין במה יותר טובה מהאינטרנט, ולכן נתמקד קודם בה. למרות שמדובר בפלטפורמה אחת, יש בה הרבה שיטות לשווק את הסטארט אפ:

אתר אינטרנט- היום, שיווק באינטרנט הוא כלום בלעדי אתר אינטרנט, או לפחות עמוד נחיתה כלשהו. אין צרכן בעולם המערבי, עם גישה למחשב ואינטרנט, שלא יחפש מוצר או שירות כלשהו דרך האינטרנט, ולכן מי שאין לו נוכחות באינטרנט, כאילו לא קיים בכלל. אתר אינטרנט לעסק יכול לעלות 1000 שקלים והוא יכול לעלות כמה אלפים, הכל תלוי בשיטת התכנות ורמת העיצוב.

קידום אתרים- כדי לעשות שיווק לעסק באינטרנט, לא מספיק שיהיה סטארטאפ, או אתר, וצריך למשוך גולשים אל האתר שנבנה, כדי שיוכלו להתרשם מהמוצרים שהעסק מציע, מהיתרונות שלו, השירות שהוא נותן וכן הלאה. בעזרת קידום אתרים זה אפשרי. אפשר לעשות קידום ממומן ואפשר לעשות קידום אורגני. הסוג הראשון כרוך בתשלום קבוע לגוגל, ובתמורה לו מופיעים בראש תוצאות החיפוש או לצד התוצאות. עכשיו כשגוגל החליטה לסמן ב'מודעה' כל מה שמקודם באופן ממומן, סביר להניח שהתוצאות ייפגעו, אבל הן עדיין תישארנה גבוהות יחסית. הסוג השני, האורגני, מושפע בעיקר מאיכות האתר, אבל קידום נכון יכול לדחוף אותו למעלה.

תוכניות שותפים- אתם יכולים לתת לאנשי שיווק באינטרנט לפרסם אתכם באתרים שלהם, ולשלם להם סכום מסוים לפי מה שהוגדר מראש. אפשר לשלם להם על כל קליק וכניסה למודעה/אתר שלכם, או לתת להם אחוזים על כל מכירה. בשיטה הזו, אתם יכולים להגיע לקהל רחב מאוד שנאמן למי ששם את הפרסומת או את האתר שלכם באתר שלו.

שיתוף פעולה- מחוץ לרשת האינטרנט וגם בתוכה, אפשר לשתף פעולה עם סטארט אפים, חברות או עצמאים שפועלים בתחומים זהים או רלוונטיים לתחום הפעילות של העסק שלכם. אתם יכולים להחליף ביניכם קישורים בין האתרים, להחליף פרסומות, או להחליט לעשות שיתוף פעולה עסקי מורכב יותר- אתם מציעים מוצר ללקוח ומפנים אותו לשותף שלכם כדי לקבל מוצר משלים או נלווה. בעולם העסקים התחרותי של ימינו, נראה שמבחינת שיווק, כדאי לשתף פעולה עם עסקים שנמצאים באותו מקום, מבחינת חשיפה, מוניטין ורווחיות.

Leave a Comment