Posted on: יולי 19, 2015 Posted by: mishel Comments: 0

משמעותה של הכשרה בשיטת 12 הצעדים

 

רבים מהאנשים אשר מגיעים ממקצועות הטיפול או כאלה שלצערם היו מכורים לשעבר, בוודאי שמעו על שיטת 12 הצעדים לטיפול בהתמכרויות. זוהי שיטה יעילה ביותר , מובנית וממוקדת לטיפול בהתמכרויות שונות. במאמר הבא נפרט על מהי הכשרה בשיטת 12 הצעדים.

 

הכשרה בשיטת 12 הצעדים – כלים רוחניים לטיפול

 

שיטת 12 הצעדים פותחה בסוף שנות השלושים של המאה שעברה על ידי קבוצת אלכוהוליסטים. התכנית למעשה מציעה 12 צעדים פשוטים אך עוצמתיים אשר מאחוריהם עומדת אמונה רוחנית מעצימה והם מיועדים לטיפול במגוון סוגי התמכרויות החל מאלכוהול ועד בעיות סמים קשות. התכנית הינה קבוצתית ומובלת על ידי מנחה מנוסה.

 

הכשרה בשיטת 12 הצעדים כוללת ראשית כל הבנה של מהם הצעדים הללו ומה עומד מאחוריי כל אחד מהם. הצעד הראשון: להודות בחוסר האונים אל מול התאווה, ההתמכרות. רק מרגע שהאדם יכול להודות שקשה לו- הוא יכול לחפש אחר רקצה של פתרון. הצעד השני- שרק כוח גדול מאיתם יכול לסייע להם להגיע לפתרון ולא הם עצמם. צעד שלישי- צעד בעל משמעות רוחנית- "החלטנו למסור את חיינו להשגחת אלוקים כפי שאנו מבינים אותו". הצעדים הבאים מדברים על המעורבות של אלוהים, שוב- כפי שכל אחד מהמשתתפים תופס אותו- בתהליך ההחלמה האישי שלהם.

 

בתכנית של הכשרה בשיטת 12 הצעדים עובדים בכל שיעור על המשמעות העמוקה של כל צעד וצעד ואיך להנחות אותו כחלק מגישה טיפולית. לרוב, קהל היעד של תכניות הכשרה אלה הוא מטפלים בעלי רקע בתחומי התמכרות שונים או מטפלים בתחומים משיקים לאלה. הקורס מועבר במוסדות שונים כגון חוגי לימוד באוניברסיטאות, מכללות ובתי ספר למאמנים ולרוב מתפרס על פני 100 שעות.

 

אין ספק כי הכשרה בשיטת 12 הצעדים מעניקה למטפלים ארגז כלים רחב יותר בטיפול בהתמכרויות. בנוסף, היא מאפשרת הכרות עם מימד נוסף לטיפול- המימד ההוליסטי רוחני.  ערך נוסף הוא שהקורס בוודאי מאפשר למטפלים הכרות מעמיקה יותר עם עצמם.

Leave a Comment