Posted on: ינואר 21, 2016 Posted by: mishel Comments: 0

אחריות מקצועית

ישנם מקצועות רבים הנחשבים מקצועות חופשיים, מקצועות מסוג זה אלו הם מקצועות אשר מתנהלים אל מול לקוחות, כאשר ישנם מקצועות מול לקוחות יש לקחת בחשבון שיתכנו גם תביעות רבות משום שפעמים רבות לקוחות מרגישים שנעשתה מולם רשלנות ושהטיפול אשר הגישו לפניהם היה טיפול רשלני ועל כן הם תובעים את המטפלים אשר הגישו לפניהם את אותו טיפול רשלני.

כל בעל מקצוע חופשי, המעניק שירות או המספק מוצרים ללקוחותיו, חייב לעצמו רכישת פוליסת ביטוח אחריות מקצועית. רק באופן הזה הוא יכול להבטיח לעצמו שלא ייקלע לסחרחורת משפטית ולהוצאת כספים לא סבירה במקרה שאחד מלקוחותיו יחליט לתבוע אותו על רשלנות מקצועית.

ביטוח אחריות מקצועית הוא ביטוח אשר מכסה את כל אלה הרוכשים אותו, ומעניק כיסוי והגנה גם עבור מקרים שבהם בוצעו האשמות נגד חובתם המקצועית של בעלי מקצוע אשר לטענת הלקוחות/המטופלים ניתן עבורם טיפול רשלני.

אחריות מקצועית זהו ביטוח אשר איננו תקף במקרים מסוימים של פעולה לא תקינה של בעל המקצוע, פעולה שנעשתה בזדון איננה ניתנת לכיסוי על ידי הביטוח ואילו פעולה אשר נעשתה בשגגה ניתנת לכיסוי באותו ביטוח. אולם במקרים שבהם מאשים לקוח את בעל המקצוע ברשלנות, בטעות או בהשמטת מידע שהובילו לנזק ללקוח (או לצד שלישי אחר) – אמור ביטוח אחריות מקצועית לכסות את המקרה.

ביטוח של אחריות מקצועית זהו איננו ביטוח אשר מוענק רק לאלו העוסקים במקצועות יוקרתיים אלא לכל בעלי המקצוע, עבודות מסוג מקצוע חופשי אל והם עבודות כמו עורכי דין, רואי חשבון, אדירכלים, ועוד סגנונות אשר בהם הטיפול מתנהל מול לקוח, ופעמים רבות אותו לקוח תובע את את בעל העסק בגין אותה רשלנות.ברשת האינטרנט ניתן למצוא הצעות לביטוחי אחריות מקצועית לעורכי דין, למאמנים, לרואי חשבון ואפילו לקוסמטיקאיות.

וטרם אשר בוחרים בביטוח אחריות מקצועית יש לבחון ולבדוק שאכן מדובר בביטוח אשר יעניק עבורכם מענה על כל דרישותיכם, ישנם תנאים המשתנים בין ביטוח לביטוח ועל המבוטח לבחון שהביטוח אשר הוא  רוכש הוא הביטוח המתאים ביותר עבורו.

Leave a Comment