Posted on: מאי 16, 2016 Posted by: mishel Comments: 0

 

בעולם העמוס והקשה שיש היום, יותר ויותר אנשים מרגישים אבודים ובודדים וזקוקים להנחיה ולהכוונה לאן ללכת, מה לעשות, כיצד לפתור בעיות שמתעוררות שוב ושוב בשל דפוסי התנהגות חוזרים. הרבה אנשים מתמסרים לייאוש הבלתי נסבל של תסכול מחוסר הצלחה או פחד. עם זאת, יש הרבה אנשים שמעדיפים לבחור בדרך העשייה והאופטימיות על מנת לשנות את חייהם. בית ספר לאימון הוא המקום לקבל את הכלים האלו אשר עוזרים לאדם לעשות שינוי בחייו. בית ספר לאימון מהווה מסגרת מאורגנת המלמדת מתודות שונות בהן אנשים מדברים על קשיים שחוזרים ונשנים בחייהם ובאמצעות עזרה מהסובבים אותם מנסים להגיע לליבה של הסיבה שבגללה נוצר הדפוס המכשיל אותם שוב ושוב.

בית ספר לאימון בנוי כך שיש שיעורים עיוניים מעולם הפסיכולוגיה של הרגשות, הפסיכולוגיה שעומדת מאחורי קבלת החלטות. כמו כן מועברים משכים של גישור, ניהול עימותים, התבוננות בלתי מעורבת רגשית בסיטואציה רגשית ואף יוגה ומדיטציה. הרעיון המנחה של בית ספר לאימון הוא להקנות כמה שיותר כלים למשתתפים להתמודד עם בעיות שונות שמתעוררות בחייהם. כך למשל אדם שלא יודע להתמודד עם עימותים ולכן מנוצל על ידי בני משפחתו, הקולגות בעבודתו וחבריו. כאשר הוא מגיע לבית ספר לאימון, מקנים לו כלים אשר יחזקו אותו כך שידע לשמור על עצמו ולומר "לא" כאשר מבקשים ממנו לעשות משהו שלא מתאים לו או שאין לו זמן לבצע אותו. דוגמא נוספת היא אישה עם ביטחון עצמי ירוד מאוד אשר לא מסוגלת למצב את עצמה באופן הראוי שבו אנשים יתייחסו אליה.

וכך בעלה משפיל אותה, הבוס שלה לוקח את הזמן שלה כמובן מאליו והיא נאלצת לעבוד בסופי שבוע ובלילות. בית ספר לאימון מלמד אותה לשים לב לדפוס בו היא מוותרת על הצרכים שלה ומקטינה את עצמה מתוך פחדים שונים. היא מקבלת כלים לעבד את הפחד הזה ולשים אותו בפרופורציה הראויה על מנת שתוכל לדאוג לצרכים שלה. וכך אם בעלה ממשיך להשפיל אותה היא לפתע עונה לו או מסרבת לעבוד בשעות שמעבר לשעות העבודה כפי שמבקש הבוס שלה.

Leave a Comment