Posted on: ינואר 14, 2016 Posted by: mishel Comments: 0

מוזיאון

כל אמן ויוצר חולם כי האמנות שלו תגיע יום אחד למוזיאון. כמובן שזו אחת השאיפות הרווחות בקרב אמנים ויוצרים צעירים, זוהי פסגת החלומות של היוצר, כיוון שההצגה של האמנות במוזיאון יש בה הכרה וחותמת איכות למעשה על עבודת האמנות של האמן, הצגתה במוזיאון היא להיות למעשה להיות בפנתיאון של האמנות. להיות מקובל ומוערך על ידי מביני דבר והשמות הגדולים שמאחורי עולם האמנות. הצגת עבודה במוזיאון תעשה עוד מספר דברים מלבד הכרה רשמית, גם חשיפה גדולה לקהל. כל אמן יוצר מעוניין כי עבודתו תהיה חשופה לכמה שיותר אנשים, האפשרות להציג עבודה במוזיאון היא אדירה במשמעות השיווקית שלה, שכן העבודה נחשפת לעיני כל הבאים לביקור במוזיאון בכל הזמן בה התערוכה מציגה והעבודה מוצגת, המוני אנשים נחשפים אליה.

במוזיאון יש מבקרים רבים, חובבי אמנו, מביני דבר וגם אנישם שהגיעו דרך מסגרות שונות לעשות סיור במוזיאון. לעתים אנשים באים למוזיאון במטרה לראות תערוכה כלשהי ולאחר סיבוב אקראי במוזיאון נחשפים הם ליצירות נוספות המוצגות במוזיאון שכלל לא היו מודעים אליה אם לא היו מגיעים במקרה. לעתים יכירו אמן שטרם שמעו עליו ויחשפו לאמנותו ולעתים ירצו להגיע באופן מכוון לתערוכה של אומן או אומנים שהם מכירים ונחשפו אליהם בעבר. גם ביקורות מביאות אנשים למוזיאון. כאשר אומן מציג עבודה במוזיאון הוא חשוף גם לביקורת לטוב ולרע. הביקורת יכולה להיות חיובית ולזכות בעוד מבקרים אוהדים והביקרת עלולה להיות גם שלילית ולהתפרסם בעיתונות ולשים מכשול בדרכו של האומן. אם כן קיים סיכון בחשיפה, אך עצם ההצגה במוזיאון היא למעשה הכרה רשמית של האמן, ביקורות תמיד עלולות להיות שליליות ובאמנות כל אחד מוצא את החיבורים שלו ולא כל מבקר מתחבר ליצירה זו או אחרת. המיגוון פתוח במוזיאון.

במוזיאון מציגים אמנים מסוגים שונים. אמנים קלאסיים כאלו שכולנו מכירים ולמדנו או שמענו עליהם ונחשפנו לחלק מעבודותיהם, אמני עבר כמו ציירים מפורסמים שאינם בחיים ויצירות האמנות שלהם עוברות ממוזיאון למוזיאון ומציגים את אמנותם ברחבי העולם. אמנים נוספים המציגים במוזיאון הם אמנים מקומיים, כאלו שגדלו בארץ והתחנכו על האמנות הישראלית ולעתים שאבו השראה ממקורות שונים.יש אומנים רבים ומגוונים, קלאסיים, אומני מיין סטרים וגם אומנים שונים ובועטים כגון אמני רחוב שאף היצירות שלהם מגיעות לעתים למוזיאון.

Leave a Comment