Posted on: מאי 3, 2016 Posted by: mishel Comments: 0

 

מטבח מהווה את המקום הפונקציונאלי בבית בו מכינים מזון בתצורות שונות כמו בישול, טיגון ואפיה ואף מאחסנים כלים להכנת המזון ואכילתו. עם זאת, המטבח הפך מזמן למקום אשר שמים דגש רב יותר ויותר על אופן עיצובו, הסגנון שלו והטריקים האפשריים על מנת לשפר את הפונקציונאליות שלו כך שיהיה שימוש מקסימלי במקום המוקצב לו בבית כדי שיהיה קל יותר לתפעל אותו. כאשר חושבים על מטבח מעוצב ויפה למראה, הסגנון הראשון שעולה הוא מטבח אנגלי.

מטבח אנגלי הוא מטבח המבוסס על שימוש בעץ מלא ועבודת יד המייחדת אותו באופן מובהק ממטבחים המיוצרים בפס ייצור והזהים אחד לאחד. הצבע האופייני למטבח אנגלי הוא לבן המשדר משהו נקי ואצילי ולרוב העיצוב שלו יהיה בעל קימורים המשדרים מלכותיות ואריסטוקרטיה. מטבח אנגלי הוא סגנון אשר לא מתאים לכל אחד ויש משהו באצילות שהוא משדר שצריך להתאים למי שבוחר אותו. מאחר ומדובר בעבודת יד, ניתן לבקש ממי שמעצב מטבח אנגלי שישים דגש על קווים מסוימים ויקפיד על קימורים מסוימים ואז מתקבל מטבח אשר עונה אחד לאחד לבקשות והצרכים של מי שביקש את העיצוב, כך שאין צורך להתפשר על עיצובים סטנדרטיים הקיימים בכל מקום.

על מנת לשוות את המראה המלכותי למטבח אנגלי, נבחרים לרוב ידיות בצבע כסף או ברונזה המהוות את הניגוד המוצלח לצבע הלבן של הארונות. ישנם מטבחים אשר יש בהם מספיק מקום ל"אי" באמצע המהווה לרוב משטח נוסף להכנת מזון ולאחסון כלים נוספים. לחילופין יכול האי להוות שולחן אוכל כאשר רגליו יכולות להיות מעוצבות כמו עמודות רומיות ואז המטבח כולו מקבל תצורה של ארמון מפואר. אפשרות נוספת לעיצוב של מטבח אנגלי היא בשילוב בין עץ מלא צבע לבן אשר כאמור לעיל משווה מראה מלכותי למטבח יחד עם צבע עץ מהגוני. באופן זה ניתן לשלב את שני הצבעים בהרמוניה אשר משווה למטבח שילוב של נראה כפרי ומלכותי כאחד. חשוב לזכור שמטבח אנגלי משדר אריסטוקרטיה ולכן מי שבוחר את עיצובו צריך להיות בעל חזון לגבי האופן שבו מעוניין שהמטבח יראה.

Leave a Comment