Posted on: מאי 14, 2014 Posted by: mishel Comments: 0

משרות בכירים הן לא משהו שקל להשיג, ואפילו לא קל להגיע למעמד שבו נחשבים למועמדים פוטנציאליים עבור משרות שכאלה. כדי להשיג משרה בתפקיד בכיר, צריך ניסיון של שנים רבות וגם יכולת להציג הצלחה מוכחת בתפקיד המבוקש. בתחום המכירות, למשל, מי שרוצה תפקיד בכיר צריך להציג יכולות מכירתיות גבוהות במיוחד, יחד עם רקע בניהול צוות (חלק מהאחריות שתהיה לו בתפקיד בכיר), התנהלות מול לקוחות ועוד.

על אף מקרים רבים של פיטורין ואובדן מקום עבודה, יש הרבה אנשים שצוברים שנים של ניסיון בתחום מסוים ובמהלך שנות העבודה שלהם הצליחו להגיע ליעדים מעל ומעבר למינימום שנדרש מהם. אנשים כאלו מתאימים למשרות בתפקידים בכירים, אבל משרות בכירים הן לא משהו שאפשר להשיג כך סתם. ההיצע קטן ביחס לביקוש, הדרישות נהיות "מחמירות" יותר ורבים אינם מקבלים אפילו הזמנה לראיון עבודה.

משרות בכירים
משרות בכירים חבילת מנהלים

בעזרת חברות השמה שמתמחות בעיקר או באופן בלעדי במשרות של בכירים, הסיכויים למצוא משרה בכירה הולכים וגדלים.

שיטת הפעולה של חברות השמה

בין אם אלה משרות בכירים ובין אם משרות בדרגים אחרים, שיטת הפעולה של חברות השמה היא זהה: החברות אוספות למאגר שלהן קורות חיים של דורשי עבודה ומחפשות עבורם את המשרות שמתאימות להם לפי הנתונים שלהם (נתונים אישיים ותעסוקתיים כאחד) ולפי דרישות של מעסיקים שמחפשים עובדים דרכן.

איסוף של קורות החיים של דורשי עבודה מתבצע בשתי דרכים: אלו יכולים להיות דורשי העבודה ששולחים ביוזמתם את קורות החיים שלהם ישירות אל חברות ההשמה בתקווה שאלה ימצאו להם עבודה. הדרך השנייה היא מצד חברות ההשמה, שאוספות קורות חיים שנשלחים אליהן עבור משרות שונות שהן מפרסמות בעיתונות, באתרי אינטרנט, רשתות חברתיות ועוד.

מה מיוחד במשרות בכירים?

משרות בכירים הן לא כמו משרות רגילות. הרבה מהמשרות המיועדות לבכירים דורשות מצד חברות ההשמה דיסקרטיות. לעתים אלה המשרות שנשמרות בחשאיות מסוימת ולעתים אלו רק תנאים מסוימים שנלווים למשרות. כך או כך, הדברים נראים אחרת כשמדובר בדרג בכיר, וכך גם זה נראה ומרגיש בתהליך הסינון של קורות החיים.

עבור משרות בכירים רבות, המועמדים שקורות החיים שלהם עברו סינון ראשוני אצל חברות ההשמה יצטרכו לעבור קודם כל ראיון בחברות ההשמה. במידה ועברו, אז יועברו אל המעסיקים, ואלו יבחרו האם להזמינם לראיון או לא, וכמובן האם לקחת אותם לתפקיד המבוקש. אפשר לראות שמדובר בתהליך מורכב יותר ממשרות רגילות.

בתהליך שכזה, נדרשת סבלנות רבה. לעתים התהליך יכול להימשך חודשים. מי ששורד, זוכה במשרה הנחשקת.

Leave a Comment