Posted on: דצמבר 29, 2015 Posted by: mishel Comments: 0

פוליסת ביטוח | ביטוח אחריות מקצועית | מחיר ביטוח – אחריות מקצועית

אחד המקרים המצערים שעלולים לקרות לכל אדם במסגרת עבודתו, היא כאשר הוא מספק עבודה והלקוח אינו מרוצה ומאשים אותו בגרימת נזק כלשהו או אי מילוי התפקיד המוטל עליו, לעתים חוסר שביעות הרצון עלול להוביל לעימות בין שני הצדדים ולהסתיים בבית המשפט כאשר בעל המקצוע נתבע לאחריות מקצועית וצריך לשאת בה לגבי העבודה שנעשתה עבור הלקוח הלא מרוצה.

פעמים רבות יכול מקרה שכזה, להסתיים בנזק רב הן ללקוח שלא קיבל את המוצר או השירות שרצה והן לגבי איש המקצוע או נותן השירות הנתבע שצריך לבזבז את זמנו בבתי משפט , לשאת בהוצאות משפטיות, בזבוז ימי עבודה ולקיחת עורך דין שיטפל בתיק התביעה, ולעתים ימצא אשם כיוון שאחריות מקצועית אכן היתה מוטלת עליו ויאלץ לפצות כספית את הלקוח. במקרים הללו יש חשיבות גדולה לביטוח אחריות מקצועית שכן אף בעל מקצוע אינו מוגן לגמרי מתסריטים אפשריים. כל לקוח הוא בן אדם ולכל אחד יש ציפיות אחרות מאיש המקצוע והוא שואף למטרות אחרות. אין ספק שבמהלך השנים יתקל איש המקצוע באדם ששציפיות שלו מאיש המקצוע אינן עולות בקנה אחד עם היכולות או המטרות המקצועיות של איש המקצוע וכאן תתחיל בעיה שנובעת מחוסר התקשורת בין שניהם שעלולה להגיע עד לבתי המשפט ולהסתיים בתביעה של אחריות מקצועית שאיש המקצוע יצטרך לתת את הדין ולשלם עבור האחריות מקצועית שלו גם אם לא נחתם הסכם ביניהם. עדיף תמיד לחתום על הסכם עבודה, כיוון שאז המטרות והציפיות של שני הצדדים ברורות לכל ויש החלטה מה יהיה במסגרת אחריות מקצועית של נותן השירות ומה ישאר במסגרת האחריות של הלקוח.

כל איש מקצוע צריך לדעת שאחריות מקצועית שיש לו על המוצר או השירות שלו זה חלק מהמקצוע והוא עשוי להתקל בעתיד בעימותים עם לקוחות סביב הנושא של אחריות מקצועית. ככל שאיש המקצוע יהיה מוכן מראש וידע את התחום על בוריו, יחתום על הסכמי עבודה עם לקוחות או יגדיר את תחום האחריות מקצועית שלו בדף העסקי שלו או באתר, או על גבי המוצר, יהיה לו קל יותר להוכיח חפותו במקרים של תביעה.

 

Leave a Comment