Posted on: אוגוסט 20, 2015 Posted by: mishel Comments: 0

פוליסת ביטוח מקצועי | אחריות מקצועית | ביטוח לבעלי מקצוע -ביטוח מקצועי

לעיתים בעלי מקצוע נחפשים לתביעות שמוגשות נגדם בעקבות הפרה של אחריותם המקצועית,התרשלות מקצועית,מוצר פגום ועוד.

 

ביטוח מקצועי הוא ביטוח המעניק ביטחון לבעל המקצוע במקרה של תביעה כנגדו ומעניק פיצוי לצד ג', שהוא התובע.

לפני שבוחרים לרכוש ביטוח מקצועי יש לבדוק את הפוליסות בין חברות הביטוח השנות ולהשוות בין תוכן הפוליסה והמחיר משתנה בין חברה לחברה ויש לוודא שהוא עונה על כל הצרכים של המבוטח.

 

אדם המבטח את עצמו בביטוח מקצועי צריך להצהיר על כל עיסוקיו ופעילותו העסקית , כל מוצר או שירות אותו הוא מוכר ונותן במסגרת מקצועו ועל כך הוא חומם בפוליסת הביטוח.

במידה ומבוטח לא הצהיר על פעילות מסויימת ועל פעילות זאת הוא נתבע, לא יכסה הביטוח המקצועי את המבוטח על כך ויהיה עליו לפצות את התובע בעצמו.

 

ביטוח מקצועי מגן על מבטוחיו מפני תביעות והוא אינו יעניק כיסוי עבור תביעות שהוגשו לפניי שנרכש הביטוח או בסיום תקופת הביטוח.

 

ביטוח מקצועי מתאים לכל בעלי המקצוע החופשיים החשופים לתביעות מצד לקחותיהם החשים כי קיבלו שירות שאינו הולם, התרחשה נגדם רשלנות מקצועית בין אם היא מכוונת ובין אם לא, אם נמכר להם מוצר פגום או שגרם להם לנזק ועוד.

 

על מנת שבעל המקצוע לא יצרך לשלם פיצויים אלה בעצמו, דבר היכול להביא אותו לקריסה כלכלים במידה והתביעה עומדת על סכומים גדולים.

התעסקות עם תביעה יכולה להביא לאובדן שמו הטוב של בעל המקצוע ואובדן של כספים רבים העלולים להביא לסגירת העסק.

לכן, חשוב שלכל בעל מקצוע יהיה ביטוח מקצועי שיגן עליו ועל עסקו.

 

מבין בעלי המקצוע שרוכשים ביטוח מקצועי ניתן למצוא את הרופאים, המטפלים, קוסמטיקאים, רואי חשבון, עורכי דין ועוד נוספים הנמנים על בעלי המקצועות החופשיים.

Leave a Comment