Posted on: אוגוסט 18, 2015 Posted by: mishel Comments: 0

אתר קניות

השנים האחרונות רואות עליה בתחום הקניות ברשת ואתר קניות הפך להיות הדרך הנוחה ביותר לקנייה. מבט קצר על הטרנדים הבולטים בתחום פופולרי זה.

אחד התחומים הבולטים ביותר כיום בעולם האינטרנט הינו הנושא של אתר קניות. תחום זה הולך ומתעצם בשנים האחרונות בשל הנוחות הכרוכה בכך וכמובן גם בשל היתרונות הבולטים לקונים ולמוכרים בשוק גלובלי- הקונים נהנים מהיצע אדיר של מוצרים מכל העולם והמוכרים זוכים להרחיב את קהל הקונים הפוטנציאליים והממשיים שלהם. אין ספק שכל הנושא של אתר קניות תרם רבות להמשך תהליך הגלובליזציה שהתחיל בשנות התשעים וממשיך עד היום.

כמו בכל דבר, גם התחום של קניות ברשת מתפתח ומשתנה עם טרנדים שהולכים ומתגבשים ומתחלפים. אם נסתכל כיום נוכל להצביע על חמישה טרנדים עיקריים:

הטרנד הראשון הינו יצירת חווית קניה מותאמת אישית. הטרנד הזה בא ליצור חווית קניה נוחה ומהנה יותר לאנשים אשר מבצעים קניות ברשת באופן קבוע מאתר מסוים. על ידי הביקורים החוזרים ונשנים נאספים נתונים על אותו גולש ובכך האתר מתאים את המוצרים המוצעים לאותו אדם לפי הנתונים וההעדפות שלו או שלה. בכך הקונה נהנה מקניה יעילה ומהירה יותר והמוכר שומר על שביעות רצון של לקוח חוזר אשר נהנה מהמוצרים שיש לו להציע.

טרנד נוסף בעולם אתר קניות  הינו האפשרות להתאים באופן אישי את המוצר אותו מזמינים. אתרים רבים מאפשרים ללקוח להזמין מוצר לפי עיצובו או דרישותיו על פי טעמו האישי. היתרון הבולט בטרנד זה הינו שהקונים מרוצים יותר ממוצר אשר תואם במדויק את הרצונות שלהם, כמו גם העובדה שבמקרים מסוימים המוצר אותו הם מקבלים הינו יחיד במינו בכל העולם, וזה לא דבר של מה בכך בעולם של ייצור המוני וגלובליזציה.

הרשתות החברתיות אף הן מהוות טרנד בעולם קניות ברשת. כמובן שהחברות הגדולות משתתפות בפעילות הרשתות החברתיות השונות וזאת בשל הפופולריות של רשתות אלו ומכאן החשיבות העסקית שיש לנוכחות בזירות ההמוניות הללו. אך ישנו גם מודל עסקי של מסחר חברתי אשר תופס תאוצה בשנים האחרונות אשר מאפשר לצרכנים לעשות שימוש במוצרים שונים (בדרך כלל יוקרתיים) באמצעות הרשתות החברתיות.

תחום המובייל אף הוא טרנד קיים בתחום אתר קניות. כיום אחוז מאוד גבוה של קניות ברשת מבוצעות באמצעות הסמארטפון. עובדה זו נותנת חשיבות רבה להתאמת אתרים של קניות ברשת לפורמט של אפליקציה למכשירים אלה. התחום הזה מאוד מתפתח כיום ואנו צפויים לראות חידושים רבים בנושא בשנים הבאות.

בהמשך לכך, ישנו טרנד נוסף הקשור לאפליקציות לסמארטפון וקניות ברשת: אפליקציות שונות אשר מזהות את המיקום הפיזי של קונה ומשתמשים במידע זה על מנת ליעל להם את חווית הקניה. למשל, ישנה אפליקציה אשר מזהה היכן הקונה נמצא בתוך חנות פיזית ומפנה אותם למוצרים אשר עשויים לעניין אותם לפי הנתונים האישיים שלהם.

 

Leave a Comment