Posted on: אוגוסט 10, 2015 Posted by: mishel Comments: 0

קניה באינטרנט – שפע של אפשרויות

שוק הצרכנים בארץ ובחו"ל הבוחר לערוך קניה באינטרנט הולך וגדל מיום ליום. קניה מקוונת היא צורת הקניה המועדפת במאה ה21, היא חוסכת זמן וכסף, ופשוטה מאוד לביצוע. קניה באינטרנט מאפשרת לצרכן לבצע את קנייתו בכל שעה ובכל זמן בקלות ובנוחות, ממחשבו האישי.

בעקבות התחזקות הרגלי הצריכה באינטרנט, קמו חנויות מקוונות המוכרות בגדים, תכשיטים, נעליים ואפילו סופרמרקט מקוון המציע מוצרי מזון טריים למכירה.

עם זאת, בקניה אינטרנטית  יש סיכונים מסוימים שכדאי להכיר אותם לפני שמתחילים. לדוגמא- בקניה אינטרנטית לא תוכלו "למשש" את המוצר ולדעת בדיוק מה אתם קונים, ולפעמים מפאת חוסר המקום באתר הקניות לא מופיע פירוט אודות המוצר.

כיצד נבצע קניה באינטרנט ללא חשש?

ראשית, לפני תחילת הרכישה המקוונת, יש לוודא שהאתר שבו מתבצעת הקניה באינטרנט מאובטח בפרוטוקול אבטחת מידע. נתונים אלו יהיו כתובים לרוב בתחתית האתר בדף בשם "עסקה בטוחה". אתרים בעלי מנגנון אבטחת מידע ישמרו את פרטיכם האישיים לעיניכם בלבד. בנוסף, כדאי לבדוק האם החנות המקוונת שנכנסנו אליה שייכת לרשת חנויות גדולה יותר או שיש לה מיקום פיזי נגיש (כתובת וטלפון). אם אינכם מכירים את החנות או את המותג, לא מומלץ לבצע את הרכישה.

פרט נוסף שכדאי לבדוק הוא, מהי מדיניות החנות בעניין החזרים וביטולים. בעיקרון, אחד היתרונות הגדולים של קניה באינטרנט הוא החזרת הסחורה שקניתם תמורת החזר כספי וכן ביטול עסקאות לפני מימושן. לפני ביצוע הרכישה, יש לבדוק את מדיניות החנות בעניין זה.

בנוסף, קבלו המלצות ממכרים שהשתמשו באתר לצורך רכישת מוצרים. ככל שתבררו מידע רב יותר, כך תהיו רגועים יותר לגבי הקניה שלכם.

סוגי מכירות וקניות באינטרנט:

לפני שתרוצו לבצע רכישה בחנויות המקוונות, כדאי לדעת מהן האפשרויות לקניה באינטרנט:

שיטה ראשונה לביצוע הקניה היא באמצעות מכירות קבוצתיות. בחנות יש כמות מוגבלת של מוצרים במחיר קבוע וכל הקודם זוכה. כל צרכן המצטרף לחנות בוחר מוצר אחד או יותר וכשכל המוצרים נרכשים, המכירה מסתיימת. מכירות קבוצתיות מאפשרות לכל קונה המצטרף לאתר, לקבל את המוצר במחיר נמוך בהרבה ממחירו בשוק.

השיטה השנייה המוכרת לכולנו היא קניה רגילה. הצרכן נכנס לאתר הקניות, בוחר את המוצר או המוצרים המועדפים לקניה ומוסיף אותם לעגלת הקניות. לאחר מסירת פרטי האשראי ההזמנה תאושר ותשלח ללקוח תוך זמן קצר.

לסיכום, קניה באינטרנט מאפשרת לצרכן לקנות כל שיעלה על דעתו ולקבל הרבה יותר ממה שיקבל בחנויות הרגילות.

Leave a Comment