Posted on: פברואר 7, 2016 Posted by: mishel Comments: 0

ביטוח מקצועי

ביטוח מקצועי הוא מבין הביטוחים אשר מסייעים לאדם להנות מסוג של ביטוח מקצועי אשר מעניק חסות והגנה מלאים נגד תביעות מסוגים שונים.

ישנם בעלי מקצוע חופשיים אשר יכולים להיות חשופים בכל עת לתביעות המתקיימות מולם מצד לקוחות אשר מרגישים שנעשתה מולם רשלנות מסוג כלשהו ואותה רשלנות נבעה אולי מתמימות אך עם זאת אין זה משנה משום שהלקוח אשר מרגיש שאינו קיבל טיפול מקצועי תובע את האדם שמגיש לו טיפול רשלני ועל כן יש צורך להיות מבוטחים בביטוח מקצועי.

לעיתים הציפיות הגבוהות מצד הלקוח אינם תואמים את יכולות בעל המקצוע או שאינם מוגדרים בעבודתו או שרותו של בעל המקצוע. פערים אלו יוצרים לא אחת עימותים בתהליך העבודה או בתום העבודה משלא הושגה המטרה בעיני הלקוח ולפי שביעות רצונו, או שבעיה שהופיעה בעת מהלך העבודה פגעה או פגמה בשרות והלקוח נותר כשהוא לא מרוצה מעבודתו של בעל המקצוע.

ומפני כך נוצר המצב שיש צורך לבעל מקצוע שונים לבטח את עצמם בביטוח מקצועי.

ביטוח מקצועי הוא ביטוח אשר יש לרכוש אותו כבר מעת הכניסה לעבודה וכאשר יש ביטוח זה אזי בכך יכולים להמשיך להתנהל באופן שגרתי ללא כל חששות.

שכן אילולא ביטוח זה יכל בעל מקצוע למצוא את עצמו נתון בתביעות משפטיות שונות אשר גורפות ממנו כספים רבים וכך נוצר מצב של אובדן כספי.

ביטוח מקצועי הוא ביטוח אשר מבדיל את עצמו בתנאים הפנסיונים והוא תלוי במקצוע אשר אליו משתייך העוסק עצמו, בתנאי העבודה שלו, ביכולות הכלכליות, בכלים המקצועיים אשר עומדים לרשותו ובקהל היעד אשר אליו הוא מפנה את שירותיו המקצועיים.

בעת שבעל מקצוע רוכש לעצמו ביטוח מקצועי אזי עליו להצהיר על כל שירותיו ועל כל עיסוקיו במסגרת תפקידו, וכן לגבי כל המוצרים וכל השירותים אשר הוא מעניק ללקוחותיו.

במידה ובעל המקצוע לא מצהיר על שירות כלשהו ועליו הוא נתבע, אזי לא יעניק הביטוח כיסוי לשם כך.

דוגמא לכך היא תביעה אשר נעשתה בגין רשלנות רפואית, תביעה זו יכולה לנבוע מכך שהרופא איננו ביצע טיפול באופן הטוב ביותר, התרופה אשר ניתנה איננה היתה תואמת, או סיבות אחרות שזה יכול לנבוע מהם.

 

Leave a Comment