Posted on: מאי 19, 2015 Posted by: mishel Comments: 0

מאמן אישי | קואצ'ר | קורס coaching – קואצ'ינג

 

מקורה של המילה קואצ'ינג זה מתוך המילה האנגלית "קואץ", פירוש הדבר שישנו מאמן אשר מצא צמוד ונותן הדרכה מלאה לאורך כל הדרך.

האימון האישי עוזר לכל מטרה להתייחסות בפני עצמה ואכן כאשר ישנו  מאמן אישי אשר מלווה את המתחרה בכל האימון ונותן לו טיפים ועידודים בכדי להגיע למטרות אזי זוהי מטרתו של הקואצ'ינג.

 

הקואצ'ינג הוא אימון אישי אשר אינו כמו אימון שהוא פסיכולוגי או אישי, אלא הוא אימון שמקיימים אותו בשטח, ומגיעים דרכו אל המסקנות על ידי כך שמבצעים את הפעולות.

 

אם כן כיצד ניתן לדעת עבור מי מתאימים לימודי הקואצי'נג?

 

הלימודים הללו מתאימים עבור אלו שרוצים להגיע אל עבר מטרות שהם מציבים לעצמם. זה למעשה אחת הדרכים אשר יכולה לסייע לאדם להגיע אל פריצת הדרך שתמיד הוא רצה.

התהליכים הללו גורמים ליצור קשר אישי עם המתאמן וכן להציב יעדים ואף להגיע אליהם.

 

על ידי השלב הזה של הצבת המטרות מגיע המאמן לצב שהוא מכיר את המתאמן באופן עמוק וטוב ויכול לדעת איזה סיוע עליו לתת, בכדי שהמתאמן שלו יצליח בדרכו.

התהליך מתבצע באופן כזה שבונים תוכנית מסודרת ואז המאמן והמתאמן עובדים ביחד שלב אחר שלב עד אשר הם מגיעים אל התוצאות הרצויות.

 

כאשר מתאימים תוכנית אימונים מסודרת אז על ידי כך המתאמן בלימודי הקואצ'ינג מרגיש סיפוק כבר באימון כבר מההתחלה.

אך כאשר מציבים רף גבוה ויעדים גבוהים מדי אזי זה לא תמיד גורם לסיפוק מפני שלא תמיד מצליחים להגיע אל התוצאה הרצויה ומשום שלא מגיעים אז מרגישים בחוסר יכולת של הצלחה, ותפקידו של המאמן הוא לעזור למתאמן להתמודד עם אתגרים ולהצליח להגיע אל הרף שהוא מעמיד לעצמו ועל כן צריכים להתאים תוכנית אימונים בהתאם ליכולתיו של המתאמן.

 

הקואצ'ינג הוא למעשה מעין סוג של אתגר, אשר גורם להרחיב בצורה הדרגתית את היכולות של המתאמן. כל התהליך יתבצע בצורה איטית שלב אחר שלב וצעד אחר צעד עד אשר המאמן בעצמו ידע עד כמה כוח וחוזק יש לו והוא יוכל להתחיל לבצע דברים בבטחון מלא.

Leave a Comment