Posted on: פברואר 16, 2014 Posted by: mishel Comments: 0

המוזיאון מספק לקהל הרחב תרבות ובידור כבר יותר מ 80 שנה. המוזיאון נחשב למוסד אומנות ותרבות מוביל בארץ, עם אוסף יצירות מהמאה ה 16 ועד היום. כדאי ללכת ולהתרשם.

מחפשים כמה שעות של תרבות ובידור? מוזיאון תל אביב יכול להציע לכם מנה גדושה של אמנות מתקופות שונות, והוא עושה זאת כבר בהצלחה יותר מ 80 שנה.

המוזיאון נוסד בשנת 1932 על ידי יוזמה של ראש העיר של תל אביב דאז, מאיר דיזינגוף. תחילת דרכו של המוזיאון הייתה בבית הפרטי של דיזינגוף, ובהמשך עבר למיקום אחר והתרחב במידה רבה. האוסף שלו היה קטן יחסית וכלל רק כמה עשרות פריטים, אך הוא גדל עם הזמן בזכות תרומות של אמנים ואספנים שנתנו את היצירות שלהם למוזיאון, כמו גם אגודות שתרמו מכספן למוזיאון.

כיום, מוזיאון תל אביב הוא אחד ממוסדות האומנות והתרבות המובילים והחשובים ביותר בישראל. מחלקת האומנות הישראלית של המוזיאון כוללת אוסף גדול ועשיר של אומנות מקומית מתחילת המאה ה 20 ואומנות עכשווית. לצד אומנות מודרנית ועכשווית, אפשר למצוא מחלקה לאומנות מהמאה ה 16 ועד המאה ה 19. במוזיאון מתנהלות תערוכות קבועות ותערוכות מתחלפות בתחומי אומנות שונים, ולצדן אפשר למצוא גם פעילויות מיוחדות לכל הגילאים, כולל מבוגרים, נוער וילדים, ביניהן קורסים וסדנאות, קונצרטים, הדרכות ועוד. המתחם של המוזיאון כולל גם גן פסלים.

מוזיאון תל אביב
מתהלכים בין הציורים במוזיאון תל אביב

המוזיאון כולל שלושה בניינים, ובכל אחד אפשר למצוא משהו מיוחד. לא משנה בני כמה אתם ומה האומנות האהובה עליכם, תוכלו למצוא אותה במוזיאון תל אביב.

אירועים מיוחדים במוזיאון תל אביב

כאמור, מלבד האומנות, המוזיאון מציע גם פעילויות ואירועים מיוחדים כגון הקורסים וההדרכות. בין השאר, אפשר להגיע למגוון הרצאות בתחומים שונים, לרבות שיחות וראיונות עם אמנים הרצאות על אומנות ודת, קולנוע ופילוסופיה ועוד. יש גם סדנאות, הצגות ומופעים לגילאים שונים. בנוסף, יש הקרנות של סרטים איכותיים, ישראליים וזרים, שקטפו פרסים שונים.

אם כל זה לא הספיק לכם, תוכלו גם להגיע לחנויות של המוזיאון, שם תוכלו למצוא קטלוגים של התערוכות, ספרים בתחומים שונים של אומנות, כתבי עת, ואף פריטי אומנות מעוצבים של אמנים ישראלים ובינלאומיים, סרטי וידאו ותקליטורים ועוד.

.בהחלט מדובר במקום שיש בו את כל מה שצריך כדי ליהנות מיום תרבותי מיוחד במינו, עם המשפחה או החברים

Leave a Comment