Posted on: פברואר 17, 2014 Posted by: mishel Comments: 0

במדינות רבות ברחבי העולם, כולל ישראל, אפשר לראות כיצד קיימות מחלחלת לכל תחום וכל ענף, לרבות ייצור מכוניות ועוד מגוון אמצעים טכנולוגיים. למה זה קורה ואילו תועלות אנחנו מרוויחים מזה?

בשנים האחרונות, גוברת המודעות לשמירה על איכות הסביבה, כאשר מהר מאוד עובר מידע על הרס ונזק של אזורים שונים ברחבי העולם, שנגמרים בעקבות זיהום האוויר ופגיעה בסביבה. בין השאר, הקרח בקוטב הצפוני נמס והשטח שלו מצטמצם, מה שפוגע בתנאי המחייה של בעלי החיים ששוכנים שם, ואף מציב אותם בפני סכנה של ממש.

כדי למנוע נזקים נוספים והחמרה של המצב, ובתקווה להחזיר את הגלגל אחורנית, מדינות רבות ברחבי העולם, לרבות ישראל, מנסות לפתח וליישם שיטות חדשות שיאפשרו למזער במידה מקסימלית את הנזק שאנו יוצרים לכדור הארץ במו ידינו. אפשר לראות איך קיימות מחלחלת לכל תחום וכל ענף, לדוגמא ייצור מכוניות חשמליות, עלייה בהתקנה של דודי שמש ושימוש בהם ועוד. הרבה אנשים פונים אל חברות המתמחות בתכנון ובנייה אקולוגית של בתי מגורים.

מדוע אפקט הקיימות הולך וצובר תאוצה?

הערכים של קיימות מתחילים לצבור תאוצה משתי סיבות עיקריות. הסיבה הראשונה היא השמירה על איכות הסביבה, וזו הופכת להיות אידיאולוגיה עבור רבים. בעקבותיה, הם מחפשים דרכים שונות ליצור אנרגיה ממקורות טבעיים שמתחדשים ואינם מתכלים. הסיבה השנייה היא החיסכון הכלכלי העצום, לאור העובדה ששימוש במקורות טבעיים מתחדשים אינו כרוך בכסף. אם כן, כל מי שבוחר לשנות את חייו ולחיות לפי עקרונות אקולוגיים זוכה ליתרונות אישיים ובמקביל לוקח חלק פעיל בשיפור תנאי הסביבה.

מצד ממשלות ברחבי העולם, ובעיקר בעולם המערבי, מתבצעים תכנונים רבים של מערכות שונות שייעודן הוא ליצור מקורות אנרגיה חלופיים לאלו שהמחירים שלהם מאמירים, כגון נפט. בנוסף לכך, מדינות רבות מנסות ליצור לעצמן עצמאות אנרגטית בכדי שיוכלו לצמצם את הייבוא של חומרים מתכלים; ישראל היא אחת המדינות האלה.

עקרונות קיימות הצליחו לחדור גם אל תוך ענף הלימודים, והיום ישנם לימודים ומגוון קורסים שמלמדים את העקרונות האלה. בין השאר, מהנדסאים וטכנאים יכולים ללמוד כיצד לפתח מערכות נפיצות שתהיינה אקולוגיות.

לסיכום, הסביבה מקבלת דגש רב בשנים האחרונות בכל הרבדים- פרטי, עסקי, פוליטי ועוד. אנשים וגופים רבים בישראל ובעולם מנסים לשלב את העקרונות האקולוגיים בשיטות העבודה שלהם, הייצור, המחייה וכן הלאה.

 

Leave a Comment