Posted on: ינואר 25, 2015 Posted by: mishel Comments: 0

גישור

גישור זוהי דרך בכדי ליישב סכסוכים, אשר נוצרו בקהילה בין אנשים, וזה מתבסס על הסכמה של שני הצדדים להשתתף בתהליך.

המטרה המרכזית של הגישור זה להביא את הצדדים למצב שהם ינהלו משא ומתן, וזה על ידי התערבות של צד שלישי בין המריבה שנוצרה בינהם, ואשר גורם זה שולט על התהליך המתמשך ועל תוצאותיו.

הוכח לראות שזה נכון שאם מבצעים גישור עם שני הצדדים והם מגיעים למצב של הסכמה, אזי גם מגיעים למעין שביעות רצון אשר אליה שאפו, וכל זה נעשה תוך שמירה על היחסים בינהם ואפילו על שיפורם.

המיומנות והכלים אשר נרכשים על ידי מנהלים, אזרחים ואנשי עסקים, זה בעצם מעצים את כל היכולת להתמודד מול המצב הקיים ולנהל את המחלוקות.

סכסוכים ומחלוקות הם דברים אשר נוצרים בדרך כלל בקהילה. לפעמים הם נובעים מחוסר הסכמה של דברים, הבדלים תרבותיים, אינטרסים שונים  כל עוד שהמחלוקת אינם הופכות להיות חריפות מאד לא מתחילים לטפל בהם, תמיד מחכים אשר מצב זה יחמיר ורק אז ניגשים לטיפול.

בדרך כלל מדחיקים את הסכסוך וכאשר זה מגיע למצב שחייבים הכרעה, אז מערבים גורם שלישי, וזה או תהליך גישור או שמעבירים את זה כבר לבית משפט. כאשר בית המשפט מגיע למצב שהוא זה שמכריע על התנהלות המשפט,  אז גורמים אחרים  לא מתערבים, ולא מביעים את דעתם בנושא.

ואז יש מצב שהסכסוך ממשיך להתקיים ולא נגמר ודבר זה משפיע על חיי החברה.

צריך לתת למחלוקות אפשרות של ביטוי בחברה, לעיתים כשנוצרות מחלוקות אז דבר זה יכול לשפר דברים שונים בחברה וזה על ידי חיפוש פתרון לכך.

גישור זהו תהליך אשר יוצר את המצב של שלום ואחדות בין אנשים שרבו, ומביא אותם לפשרה ולהסכם אחד,

וזה על ידי שהוא שומע את הדעות של שני הצדדים, מעניק לכל ד יחס בפני עצמו, וכל זה נעשה תוך כדי זיהוי אינטרסים של כל אחד, וכאשר הוא מבין מה האינטרסים והרצונות של כל צד, אז הוא מנסה להגיע לפשרה שתביא בסופו של דהר למצב של סיום המחלוקת.

Leave a Comment